22 marca 2015

Kurczak w cieście piwnym


 
  • 500 g filetu z kurczaka (1 duży)
  • sól, pieprz, chili
     Kurczaka przekroić wzdłuż, tak aby powstały 4 cieńsze kawałki. Posolić, oprószyć pieprzem i chili. Przyprawy lekko wetrzeć w mięso i odstawić na pół godziny do lodówki, przykrywając folią spożywczą (ja to zrobiłam wieczorem i odstawiłam do rana).
 
  • 1 jajko
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 3/4 szkl. piwa (użyłam Carlsberg)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki pieprzu
  • 1/4 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka ulubionych ziół (użyłam prowansalskie)
    Jajko roztrzepać, dodać mąkę, piwo i przyprawy. Rozmieszać trzepaczką aby nie było grudek i odstawić na 15 minut (ciasto powinno być gęste). 
   W głębokiej patelni (lub innym naczyniu) rozgrzać sporo oleju (ok.2-3 cm.), kurczak zanurzać w cieście i kłaść na olej. Smażyć z obu stron na niewielkim ogniu, tak aby nie tylko ciasto ale i mięso zdążyło się usmażyć. 

Wg: http://margarytka.blogspot.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz