3 stycznia 2016

Kajzerki

 

 
  • 3 szkl. mąki pszennej (ok.450 g)
  • 3/4 szkl. letniej wody
  • 1,5 łyżeczki drożdży instant (lub 25 g świeżych)
  • 1,5 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka soli
  • 1 jajko
  • 2 łyżki masła
     Wszystkie składniki zagnieść (jeśli mam świeże drożdże to najpierw robię zaczyn: pokruszone drożdże zasypać łyżeczką cukru i 2-3 łyżkami mąki, zalać 3/4 szkl. letniej wody. Przykryć ściereczką i odstawić na 10 minut do wyrośnięcia. Potem połączyć z resztą składników - już z pominięciem wody i cukru).
   Wyrabiać, aż ciasto będzie odstawać od ścianek miski. Zostawić aby odpoczęło na ok. 10 minut, potem wyrobić jeszcze chwilę. Ciasto powinno być prężne o wyglądzie, konsystencji i lepkości plasteliny. Odstawić do wyrośnięcia na 1 godzinę.
   Wyrośnięte ciasto podzielić na 8 części, z każdej uformować okrągłą bułeczkę, lekko spłaszczyć, ułożyć na blasze, przykryć i zostawić do wyrośnięcia na 45 minut (ja przed włożeniem do piekarnika, zrobiłam jeszcze nacięcia, posmarowałam roztrzepanym jajkiem i posypałam makiem). 
   Piec w nagrzanym piekarniku do 225'C przez 15-17 minut. 



Wg: http://www.mniammniam.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz