15 marca 2015

Leśny mech

 


  Biszkopt:
  • 400-450 g mrożonego, rozdrobnionego szpinaku (jeśli komuś przeszkadza jego posmak-to można dać połowę)
  • 3 jajka
  • 1 szkl. cukru
  • 1 szkl. oleju
  • 1 szkl. mąki tortowej
  • 1 szkl. mąki krupczatki
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia   
    Rozmrozić szpinak i odsączyć z wody lekko odciskając dłońmi.
   Jajka miksujemy z cukrem na puszystą masę, aż do rozpuszczenia cukru, następnie powoli wlewamy olej, ciągle miksując. Wsypujemy mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia, a gdy połączą się składniki, dodajemy szpinak i mieszamy, aż wszystko ładnie się połączy. 
   Wlewamy do średniej tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (ponieważ nie lubię piec na papierze, tortownicę wysmarowałam tłuszczem i wysypałam mąką) i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180'C, piec ok.50 minut, do suchego patyczka. 
   Po wystudzeniu ścinamy nożem wierzch ciasta i rozdrabniamy go do miseczki.



 
     Masa śmietanowa:
  • 500 ml śmietany 30-36 %
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 małe śmietan-fixy (na 1/2 l śmietany lub 2 pełne łyżeczki żelatyny rozpuszczone w niewielkiej ilości wody)
  • 1 owoc granatu
  • opcjonalnie - 1 puszka owoców np. gruszki w syropie + cytryna
     Schłodzoną śmietanę ubijamy na sztywno, dodając śmietan-fix, cukier puder i waniliowy.
     Ciasto, aby nie było za suche, można nasączyć osłodzoną wodą z cytryną. Ja wykorzystałam syrop z puszki (doprawiłam go sokiem z cytryny, żeby nie było za słodko) a gruszki pokroiłam w kostkę i dodałam do śmietany. 
   Na ciasto nakładamy bitą śmietanę, a na nią okruszki z ciasta. Dociskamy je lekko dłonią i obsypujemy pesteczkami z granatu.

 
Córka nie pożałowała granatu :)
Wg: http://www.wielkiezarcie.com/

1 komentarz: