13 października 2014

Pierś kurczaka w cieście francuskim

 

  • 1 duży filet z kurczaka
  • 2 opakowania ciasta francuskiego (ja tyle potrzebowałam, ale innym wystarcza 1 opak.)
  • 250 g pieczarek
  • 1 cebula
  • 100 g startego, żółtego sera
  • 1 jajko
    Marynata:
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej-mielonej
  • 2 ząbki czosnku (ja dałam łyżeczkę mielonego)
  • 3-4 łyżki oliwy/oleju
  • sól, pieprz
     Oliwę mieszamy z papryką i czosnkiem pokrojonym w plasterki. Dodajemy pieprz i sól. Filety dzielimy na pół i otrzymujemy 4 kawałki, wkładamy na 1 godz. do marynaty.
   Pieczarki i cebulę kroimy w drobniutką kostkę i podsmażamy ostrożnie soląc. Zamarynowane filety podsmażamy na rumiano. Wszystko studzimy.
   Ciasto francuskie dzielimy na połowę, otrzymując 4 płaty. Na każdym kładziemy filet, na niego pieczarki i posypujemy serem. Boki ciasta nacinamy w paski ok. 1,5 cm. i przeplatamy na filecie raz prawy, raz lewy (jak zostało mi kawałek niepotrzebnego ciasta, to je odcinałam).
   Układać na blaszce (ja położyłam razem z pierwszym papierem po cieście franc.-po upieczeniu nie przywierało) i smarować roztrzepanym jajkiem.
   Piec ok. 30 minut w nagrzanym piekarniku do 180'C. Danie jest bardzo syte, dlatego wystarczy do niego jakaś surówka :)



 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz